Informační středisko Benátky nad Jizerou
Informační
středisko
Benátky nad Jizerou

Na jednu jízdenku až do Prahy. Mladoboleslavsko vstoupilo do PID

Na jednu jízdenku až do Prahy. Mladoboleslavsko vstoupilo do PID

Z Mladé Boleslavi na Černý Most expresní linkou za 40 minut a pak s jednou jízdenkou metrem dál po Praze. Poslední velká část Středočeského kraje přichází do Pražské integrované dopravy.

Pro desetitisíce cestujících ze 111 středočeských obcí se od neděle zásadně mění systém hromadné autobusové a železniční dopravy po kraji. Region Mladoboleslavska totiž jako jeden z posledních vstupuje do systému Pražské integrované dopravy (PID). 

Změna se dotkne lidí z okolí Mladé Boleslavi, Benátek nad Jizerou, Bělé pod Bezdězem, Mnichova Hradiště, Dolního Bousova či Kněžmostu. „Počtem linek jde o nejrozsáhlejší oblast Středočeského kraje, integrují se tisícovky spojů,“ řekl MF DNES krajský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký (STAN). 

A právě v tom může být problém – na mnoha linkách došlo ke změnám jízdních řádů, časů odjezdů a návazností. Ne každému to bude vyhovovat. Mnozí už se proto s připomínkami obracejí na starosty svých obcí.

„Některé linky, na které jsou lidé léta zvyklí, teď budou jinak nebo s jinými časy, někde to bude nutné realizovat s přestupem. Systém považuji za velmi pozitivní krok, ale až zkušenost a čas ukážou, zda jsou všechny linky nastavené přesně tak, jak to vyhovuje občanům, nakonec pro ně to děláme,“ řekl MF DNES starosta Benátek nad Jizerou Karel Bendl (ODS).

Do některých obcí začnou určité spoje zajíždět nově nebo častěji. Podle starostky Horního Slivna Libuše Přibylové by to mohlo pomoci k návratu lidí z osobních aut do autobusů. „Vítáme to, ale obáváme se, že zpočátku budou některé linky jezdit třeba i prázdné, některé nevyjedou, a pokud bude takováto situace se sněhem, tak některé autobusy k nám ani nedojedou,“ říká Přibylová. „Zda bude nový systém fungovat, ukáže čas,“ dodává starostka obce na okraji okresu.

Podle Boreckého se udělalo maximum pro co nejlepší nastavení jízdních řádů, ke kterým se vyjadřovaly i jednotlivé obce. Je však zřejmé, že mnohdy se muselo přistoupit na kompromis. „Byl dlouhý čas, kdy se jízdní řády dolaďovaly, nicméně ve všech oblastech postupujeme tak, že po náběhu integrace, zhruba po třech až šesti měsících, vyhodnotíme, jak se jednotlivé linky a návaznosti osvědčily, a pak případně zajistíme úpravu jízdních řádů,“ říká Borecký.

Integrace za 135 milionů

Druhá výhoda integrace je v tom, že jízdní řády na sebe navazují a zavádějí se takzvané garantované přestupy, to znamená, že cestující, který má přestupovat, ví, že navazující spoj na něho počká. „Třetí výhodou je přidání expresních spojů Praha – Mladá Boleslav a dál na Mnichovo Hradiště či do Libereckého a Královéhradeckého kraje, čímž se nám přibližují Krkonoše,“ dodal Borecký. Cesta z Mladé Boleslavi na Černý Most v Praze a opačně má trvat do 40 minut.

Do Pražské integrované dopravy se od neděle zapojí Mladoboleslavsko. (10....

Roční provozní náklady na integraci regionu vyjdou na 135 milionů korun. Z velkých integrací je to poslední oblast. Zbývají ještě tři menší, v březnu přijdou na řadu oblasti Čáslavska a Vlašimska a v červnu oblast Březnice u Rožmitálu pod Tremšínem.

Co také přináší integrace

* Při zapojení do Pražské integrované dopravy (PID) bude od této neděle zrušeno 77 linek, zavedeno 38 nových a na 12 již fungujících bude upraven provoz.

* Obyvatelům Prahy a Středočeského kraje se otevírá více možností, jak se dostat do horských středisek v Jizerských horách a Krkonoších. Při zpracovávání jízdních řádů bylo cílem i v maximální míře zachovat přímé spoje na směny v automobilce Škoda Auto a zpět.

* Naopak bude zrušen či omezen provoz na desítce lokálních tratí, mimo jiné do Mochova, Dobříše nebo Rožmitálu pod Třemšínem.

Vedení kraje to odůvodňuje rostoucími náklady.

* Na nových linkách bude platit pásmový a časový tarif PID s možností využití přestupních jízdenek, časových kuponů, včetně možností nákupu jednorázového jízdného platební kartou u řidiče nebo pomocí mobilní aplikace PID Lítačka.

* S tarifem PID vyjde pro pravidelné pasažéry cestování levněji.

Autor: 

Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/integrace-mladoboleslavsko-pid.A211211_641101_praha-zpravy_bse

 

 

Datum vložení: 12. 12. 2021 7:57
Datum poslední aktualizace: 12. 12. 2021 8:08
Autor: Správce Webu

Počasí

dnes, pondělí 23. 5. 2022
zataženo 21 °C 7 °C
úterý 24. 5. slabý déšť 20/13 °C
středa 25. 5. déšť 15/11 °C
čtvrtek 26. 5. slabý déšť 19/10 °C

Mobilní aplikace

V obrazeGoogle playApp Store

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
25
3
26
2
27
2
28
2
29
2
30
3
1
5
2
4
3
3
4
3
5
3
6
3
7
3
8
3
9
3
10
3
11
3
12
3
13
3
14
3
15
3
16
3
17
4
18
4
19
3
20
4
21
5
22
4
23
3
24
3
25
3
26
4
27
4
28
5
29
4
30
3
31
3
1
3
2
3
3
3
4
4
5
3